Frågor & svar

NEDAN ÄR DE VANLIGASTE FRÅGORNA SOM UPPKOMMIT BLAND VÅRA KUNDER

Hur ansöker man om ett lån?

Det gör du enkelt på kreditlinan.se. Du väljer först storleken på krediten och följer därefter ansökningsprocessen och fyller i en kreditansökan.

Hur snabbt betalas pengarna på kontot?

Utbetalningen sker under kontorstid omedelbart efter att låneansökan godkänts. Det kan dröja upp till en bankdag innan pengarna syns på kundens konto, vilket beror på din banks clearingtid.

Tar ni en UC upplysning på kunden?

Nej, vi tar inga upplysningar på dig som privatperson. Vi använder oss endast av en företagsupplysning från Bisnode Kredit AB.

Vem beviljas ett lån?

Lån beviljas till företag som uppfyller kreditvillkoren och som bedöms ha återbetalningsförmåga enligt vår kreditbedömning.

Vilken tid på dygnet kan jag ansöka om ett lån?

Vi tar emot ansökningar 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Utbetalningar sker på kontorstid mellan 09:00 och 19:00.

Har du problem med lösenordet?

I första hand lönar det sig att följa instruktionerna på sidan. Om inte det löser sig så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

Hur sker återbetalningen av krediten?

Krediten återbetalas med hjälp av fakturan som skickas till kunden antingen per e-post eller på papper. Betalningsuppgifterna och fakturan finns även tillgänglig under "Mina sidor" på kreditlinan.se

När ska krediten vara återbetald?

Pengarna ska vara på långivarens konto på förfallodagen. Förfallodatumet syns på fakturan och under "Mina sidor".

Vad sker om jag hamnar i dröjsmål med återbetalningen?

Om krediten inte återbetalas skickas en påminnelsefaktura. Om kunden ytterligare hamnar i dröjsmål äger långivaren rätten att föra över krediten till inkasso vilket orsakar ytterligare kostnader för kundens del.

Hur stort lån kan jag få?

Storleken på krediten beror delvis på vilken summa du ansöker om men även på långivarens kreditbedömning. Vi beviljar krediter upp tom 50 000 SEK till befintliga kunder. Generellt gäller att om du sköter dina återbetalningar kan din kontolimit höjas.

Varför beviljas jag inte lån?

De vanligaste orsakerna till att lån inte beviljats är:

  1. Den sökande har inte skött sina betalningar
  2. Den sökandes angivna uppgifter är bristfälliga
  3. Den sökandes ansågs inte vara kreditvärdig

Vad är Instantor?

Med hjälp av Instantor kan du identifiera dig och styrka din betalningsförmåga på ett enkelt och säkert sätt. Instantor använder samma säkerhetslösningar som Sveriges ledande banker och all data är krypterad enligt branschstandard. Varken vi eller Instantor har tillgång till dina inloggningssuppgifter. Du kan således känna dig trygg med att använda Instantor!
Läs mer på www.instantor.com

Vem står säkerheten för krediten?

Ditt företag svarar ensam för säkerheten och återbetalning av krediten.

Tillkommer det några ytterligare kostnader på krediten förutom månadsränta och månadsavgiften?

Nej, så länge du betalar din faktura i tid så tillkommer inga ytterligare kostnader.

Vem står bakom Kreditlinan?

Kreditlinan är ett varumärke som ägs och drivs av Tact Finance AB. Tact Finance AB har organisationsnummer 556796-8077. Vill du skicka brev till Tact Finance AB når du oss på postadressen Svetsarvägen 15, 2 tr, 171 41 SOLNA. För telefon hänvisar vi till vår kundtjänst på 08-46501932 och mail kundtjanst@kreditlinan.se.



RING UPP OSS

Vår kundtjänst når du på telefon Måndag till Fredag 8:00 - 19:00

08-46501932

KONTAKT VIA E-POST

Vår kundtjänst når du på e-post Måndag till Fredag 8:00 - 19:00

kundtjanst@kreditlinan.se